آیین سوگواری دهه ی اول محرم در نمازخانه ی سپاه ناحیه ی شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 37
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 313
:: بازدید ماه : 8002
:: بازدید سال : 20691
:: بازدید کلی : 297829
نویسنده : عباس کرم الهی
یک شنبه 17 شهريور 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 8 صبح روز یکشنبه 17 شهریور ماه 1398 ، همزمان با هشتمین روز از دهه ی محرم که منتسب به حضرت علی اکبر(ع) و سالروز قیام خونین 17 شهریور1357 و کشتارجمعی از مردم به دست مأموران ستم شاهی است ،برای هشتمین روز متوالی آیین سوگواری حضرت امام حسین(ع) در نمازخانه ی سپاه شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ ضمن عرض تسلیت به مناسبت  ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)  پیرامون مسائل اخلاقی و تربیتی حضرت امام حسین(ع) در یک دوره ی ده سال که حکومت به دست معاویه بود اشاره کرد و گفت : علما و روحانیون و اکثر کتاب ها با استفاده از تاریخ بیشتر در مورد حضور اباعبدالله الحسین(ع)  در کربلا مطالبی را به عموم مردم منتقل کرده اند در حالی که  کمتر به مسائل تربیتی و سیاسی  آقا در آن ده سالی که معاویه حکمرانی می کرد اشاره شده است .

وی افزود : البته چون نهضت فرهنگ عاشورا به حدی با عظمت و یزرگ است  به مسائل اخلاقی و تربیتی اشاره ای نمی شود در حالی که حیات بشر بر بنیان ها و قوانین ثابتی استوار است که از زمان پیدایش جامعه ی انسانی در این قوانین و قواعد دگرگونی راه نیافته است و از جمله ی این سنتها ، «تداوم مبارزه ی میان حق و باطل است» و این مبارزه در همه ی ابعاد و مراحل زندگی جریان دارد و تنها با نابودی و محو کامل یکی از این دو، مبارزه پایان می یابد; اما مسیر تاریخ درجهت پیروزی و پایداری حق و فضیلت است. «تضاد و رویارویی حق و باطل، تفاوت وتضاد در اخلاق و سلوک یاران و پیروان» هر یک از دو جبهه را در پی دارد. این تنافی  تضاد اخلاقی و رفتاری میان اندیشه های بلند اخلاقی با اخلاق دون منشانه درعاشورا به خوبی متجلی است: پیشوایی جبهه ی حق، «امام حسین(ع) ، مبانی تربیت ایمانی را از پدروجدش فرا گرفته است، اما فرمانده جناح باطل، یزیدبن معاویه، منعکس کننده ی اخلاق و رفتار جاهلیت پدرش می باشد. ‏»

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به اهمیت نماز اشاره کرد و خاطر نشان نمود : پیامبر اکرم(ص) به امام حسین(ع) فرمود : « بهترین اعمال نماز » است و همین را امام علی(ع) در عهدنامه ای به مالک اشترخیلی شفاف  نوشت « الصَّلاةُ حِصنٌ مِن سَطَواتِ الشَّیطانِ /// نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.»

آیت الله سید محمد امام شاد کردن دل مردم را دومین اعمال نیک دانست و خاطر نشان نمود : اسلام به شادی و نشاط توصیه نموده و شاد نمودن دیگران را از حسنات و افراد که جهت ناراحتی دیگران تلاش می کند بدترین افراد شمرده است. از این جهت است که اسلام زدودن اندوه را از دل افراد مؤمن سفارش می نماید، وحتی در کتاب های حدیثی باب را بدین منظوره گشوده اند «باب إدخال السرور علی المؤمنین»  که حاکی از اهتمام اسلام به نشاط وشادابی واقعی برای انسان است . همانگونه که در آیه ی 169 از سوره ی آل عمران آمده است : « وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ.فَرِحینَ بِما آتاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ /// ای پیامبر! هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.آنها بخاطر نعمتهای فراوانی که خداوند از فضل خود به ایشان بخشیده است، خوشحالند»

وی افزود : خدا نیاز به جا و مکان ندارد ولی دل مؤمن  رضایت خداست اگر دلی را بشکنیم ناراحت و اگر دلی را شاد کنیم  خدا و رسولش را شاد کرده ایم . شما سبزپوشان سپاه وقتی در قالب گروه های جهادی مدرسه ای را می سازید یا خانه ی عالمی را احداث می نمایید  و یا در همین مناطق سیل زده به یاری سیل زدگان می روید و بدون این که وارد حریم خصوصی دیگران شوید دل بندگان خدا را شاد می کنید و خداوند هم بابت این کارها از شما راضی است .

امام جمعه ی شهرستان شوش سپس گفت : یکی از تهران  آمده بود  و در این منطقه خدماتی را انجام داده بود ، بعد نزد من آمد و گفت : من به اینجا نیامده ام که از من اسمی برده شود بلکه به دنبال آن هستم که خدا و رسولش  از کاری که انجام می دهم راضی باشد .

وی در ادامه تربیت فرزندان را توسط والدین امری ضروری دانست و در این خصوص اظهار نمود : بچه هایی که خوب به بار می آیند نشأت گرفته از تربیت پدر و مادر است و اگر در خیبان ها و کوچه و بازار پرسه بزنند  به خاطر بی توجهی خانواده در تربیت فرزندان است ، پس والدین با توجه به این که دشمن  قصد دارد خانواده ها را  از هم متلاشی کندبه فرزندان خود بی توجه نباشند چون بی توجهی به فرزندان در واقع بی توجهی به جامعه است .

آیت الله سید محمد اما در بخش پایانی سخنان خود به  روش ایده و تفکر امام حسین(ع) با دیگر ائمه اشاره کرد و تصریح نمود : یکی از موضوعاتی که خوب است در مورد آن بحث و تحقیق شود، مقایسه ی روش سید الشهداء با سایر ائمه ی اطهار است. در نظر بسیاری از مردم این طور است که روش امام حسین (ع) با سایر ائمه ی اطهار(ع) مثل روش امام حسن(ع) ، امام سجاد(ع) ، امام باقر(ع) ، امام صادق(ع) و سایر ائمه و حتی روش امیر المؤمنین متفاوت و مختلف است و آن هم فرهنگ عاشورایی است که بعد از 1441 سال هنوز در دلها زنده است ، امام حسین برای « امر به معروف و نهی از منکر» و برای زنده ماندن اسلام  قیام نمود و با نثار خون خود و دیگر یارانش ریشه های درخت اسلام آبیاری شد و تا ظهور امام زمان(عج) این شور حسینی ادامه دارد .

 

از دیگر برنامه های این سوگواری می تواند به « ذکر مصیبت و نوحه سرایی توسط برادر پاسدار علی اسدزاده که با سینه زنی سبزپوشان سپاه ناحیه ی شوش همراه بود » اشاره کرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 1365
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.